ZVOLEN. V kempingoch v Banskobystrickom samosprávnom kraji (BBSK) sa v porovnaní s minulými rokmi zvýšila čistota a úprava ich areálov. Tiež sa zlepšilo vybavenie sociálnych zariadení. Pribudli estetické živé ploty, ako aj oddychové časti s lavičkami a odpadkovými košmi.
Platí to najmä o kempingoch Tajov, Teplý vrch, Rohozná, Zvolen.
"Vyplýva to z poznatkov ich kontroly, ktorú urobili pracovníci BBSK. V kempingoch Tajov, Kremnica a Teplý Vrch, ale aj v niektorých ďalších sa zlepšila aj úroveň a vybavenie kuchyniek. Väčšinou nedostatočné je však zatiaľ i naďalej ich priestorové značenie, ktoré je najčastejšie len pred samotným kempingom. Na cestách I. a II. triedy chýbajú vo vzdialenosti päť až sedem kilometrov značky upozorňujúce na tieto zariadenia," konštatoval Anton Bača z oddelenia cestovného ruchu Odboru regionálneho rozvoja BBSK.
Výsledky prieskumu v 13 kempingoch v BBSK, pričom v dvoch bola obmedzená alebo uzavretá prevádzka z dôvodu prebiehajúcej modernizácie bazénov a zariadení doplnkových služieb, ukázali, že napriek skvalitneniu služieb v nich dôsledky ekonomickej krízy z roku 2009 pretrvávajú doteraz.
„Opäť sa potvrdilo, že podnikanie v kempingu je náročné na finančné prostriedky, odborné poznatky a odvahu. Ich prevádzkovatelia málo experimentujú v oblasti tvorivosti a nedostatočnú pozornosť venujú marketingu, a to internému aj externému," dodal Bača.
Veľmi dôležitou, ako potvrdili výsledky spomínaného prieskumu, je ponuka na voľný čas, teda zaujatie návštevníkov čímsi ojedinelým. Tiež možnosť alternatívnych programov, výletov na podujatia alebo za pamiatkami do blízkeho okolia.
„Aby sa stal kemping ekonomicky úspešným, musí sa v ňom niečo diať. Iba tak môže osloviť a presvedčiť klientov. Aj preto v piatich z týchto zariadení tohto roku zaznamenali pokles návštevnosti o takmer 25 percent a v ostatných bola ich návštevnosť porovnateľná s vlaňajšou," uzavrel Bača.