MÝTNA. Mimoúrovňová križovatka v Mýtnej by bola podľa starostu Pavla Greksu pre tento región prínosom, pretože by prospela k rozvoju turizmu. Bývalý minister dopravy SR Ľubomír Vážny ju však pokladal za neekonomickú.
Mýtnou prechádza denne desaťtisíc áut
„Obcou vedie cesta medzinárodného významu a prechádza ňou denne približne 10 000 áut denne. Táto preťaženosť už má následky na rodinných domoch, ktoré sú okolo komunikácie. Hlučnosť presahuje dokonca 20 percent nad normu. Tešili sme sa, že sa vybuduje obchvat v podobe diaľnice R2. Mala byť vybudovaná do roku 2010, no nestalo sa tak," informoval starosta, podľa ktorého sa výstavbe R2 nevenuje taký význam, aký by bol potrebný pre rozvoj tohto regiónu.
Ako doplnil Greksa, v plánoch na výstavbe R2 sa uvádzalo, že sa vytvorí aj mimoúrovňová križovatka. „Všetko bolo schválené. Boli sme radi, že tam budú aj dve veľké odstavné parkoviská s reštauráciami alebo čerpacími stanicami. Mohol sa viacej rozvíjať cestovný ruch,“ skonštatoval starosta.
Križovatka by bola pre región prínosom
Nedávno sa však plány na výstavbu mimoúrovňovej križovatky medzi Mýtnou a Divínom úplne zrušili. Greksa sa preto spolu so starostom Divína Jánom Kozom obrátil na exministra dopravy SR. „Odpovedal nám, že by to bolo nadštandardné a neekonomické riešenie. Nemyslím si, že by to tak bolo, pretože križovatka by bola pre tento región prínosom,“ spresnil.
Starostovia sa teraz chystajú obrátiť na súčasné vedenie ministerstva dopravy. Dúfajú, že podporí výstavbu, a tým pomôže rozvoju regiónu.