Mesto Tornaľa sa snaží vyhnúť nútenej správe. Radní páni preto prijímajú šetriace opatrenia.
TORNAĽA. Tornaľa sa musí dostať z tretieho ozdravného režimu do konca februára. Ak sa tak nestane, nasleduje nútená správa. Mesto má za úlohu znížiť dlh o 224-tisíc eur. Prijíma preto rôzne šetriace opatrenia.
Článok pokračuje pod video reklamou
Článok pokračuje pod video reklamou
Snahou vedenia Tornale je okrem zníženia dlhu pod hranicu 15 percent skutočných bežných príjmov predchádzajúceho roka vrátiť mestu dôveryhodnosť.
"Chceme sa s veriteľmi dohodnúť na podmienkach a splátkovom kalendári. Najväčšími sú OTP banka a AVE Tornaľa, s.r.o. Tri roky neplatilo mesto za služby, ako je odvoz komunálneho odpadu, ktorý občania uhradili," informovala primátorka Anna Szögedi a doplnila, že chcú znížiť svojej požiadavky až pod 10 percent a mať financie aj na spolufinancovanie projektov.
Poslanci sa vzdali odmien
Mesto dlhuje spoločnosti AVE viac ako 300-tisíc eur. Rozhodli sa aj preto dokonca predať časť prebytočného majetku, aj keď predtým s tým miestny klub SMK nesúhlasil. Vyhlásili verejnú obchodnú súťaž na odpredaj dvoch budov, za ktoré by mohli získať minimálne 240-tisíc eur.
Zároveň na zasadnutí mestského zastupiteľstva otvorili obálky s ponukami a poslanci odsúhlasili predaj dvoch garáží v časti Stárňa. Okrem toho sa rozhodli vzdať svojich odmien, pokiaľ sa Tornaľa nedostane z ozdravného režimu. "Pokladáme situáciu mesta za katastrofálnu. Chceme byť solidárni a súdržní a ukázať občanom, že berieme na seba zodpovednosť. Budeme sa spolupodieľať na čiastkových šetreniach," vysvetlil poslanec Ladislav Nagy.
Primátorka plánuje upraviť kolektívnu zmluvu
Primátorka chce šetriť aj prepustením niektorých zamestnancov mesta a zefektívniť prácu mestského úradu. Do konca decembra prišli o prácu štyri učiteľky materskej školy v dôchodkovom veku, štyria prevádzkoví pracovníci, prednosta Ján Marcinek a zamestnankyňa Katarína Hubayová. Szögedi plánuje prepustiť do niekoľkých mesiacov ďalších šiestich ľudí a v júni po ukončení dohody odíde z úradu 14 externých zamestnancov.
"Zároveň plánujem upraviť kolektívnu zmluvu. Už som sa stretla s predstaviteľmi odborov a hľadáme vhodné riešenie," oznámila a doplnila, že sa snaží aj o zmenu organizačnej štruktúry mestského úradu. K dvom odborom pribudne tretí a to odbor financií a evidencia majetku. Primátorka odvolala aj vedúcich odborov a vypíše výberové konania na tieto miesta.