Do druhého kola programu na obnovu a oživenie rekreačných priestorov ja možnosť prihlásiť sa do 25.februára. Cieľom programu je ponúknuť bezpečné a príjemné miesta na oddych, zábavu a šport, vytvárať priestor pre stretnutia a sociálne kontakty.
Do druhého kola programu na obnovu a oživenie rekreačných priestorov ja možnosť prihlásiť sa do 25. februára. Cieľom programu je ponúknuť bezpečné a príjemné miesta na oddych, zábavu a šport, vytvárať priestor pre stretnutia a sociálne kontakty.
Článok pokračuje pod video reklamou
Článok pokračuje pod video reklamou
LUČENEC/RIMAVSKÁ SOBOTA/VEĽKÝKRTÍŠ. Podporiť obnovu a oživenie rekreačných priestorov v zázemí väčších miest s počtom obyvateľov nad 35 000 a pomôcť k oživeniu vzťahov a záujmov ľudí v ich okolí je cieľom programu Pohoda za mestom. Vyhlásené je jeho 2. kolo. Informovala o tom Henrieta Hrinková, PR manažérka Nadácie Ekopolis.
Pokračovala, že „najlepšie projekty vybrané v 1. a 2. kole budú podporené do výšky 6 000 eur. Uzávierka prijímania žiadostí 2. kola je 25. februára“. O podporu sa môžu uchádzať mimovládne organizácie, školy a športové kluby. Samosprávy miest, štátna ochrana prírody alebo správcovia zelene a rekreačných objektov môžu predložiť žiadosť o podporu v partnerstve s miestnou mimovládnou organizáciou. Projekty sa musia týkať častí oddychových a rekreačných priestorov, ktoré sú verejne prístupné.
Cieľom programu je ponúknuť bezpečné a príjemné miesta na oddych, zábavu a šport, vytvárať priestor pre stretnutia a sociálne kontakty, pozitívne vplývať na kvalitu mestského prostredia a súčasne rešpektovať a zachovať jeho prírodnú hodnotu.
„Z programu môžu žiadatelia získať financie na vytvorenie a obnovu napríklad petangových ihrísk, miest na piknik či grilovanie, ďalej na doplnenie drobného mobiliáru, osadenie prvkov skrášľujúcich priestor, ale aj zorganizovanie zaujímavého podujatia, ktoré oživí priestor a komunitné vzťahy,“ spresnila Martina Paulíková, programová manažérka nadácie.
Dodala, že nezanedbateľné v tomto programe je tiež zapojenie verejnosti do plánovania a následne vytvárania priestorov. Každý podporený projekt navyše získa vzdelávanie, podporu a konzultácie pri plánovaní a realizácii úprav verejného priestoru v hodnote 450 eur na projekt. Toto kolo programu Pohoda za mestom vyhlasuje nadácia v spolupráci s partnerom programu spoločnosťou Heineken Slovensko.