BRATISLAVA. Za uplynulý rok priemerne vypil jeden obyvateľ Slovenska viac ako 70 l balenej vody, z čoho 50 l tvorili čisté neochutené vody. V rámci segmentu čistých vôd sú stále najpredávanejšie prírodné minerálne vody, ktoré v roku 2010
tvorili 50,1 percent z celkového objemu predaných neochutených vôd v slovenskom maloobchode (50,8 percent v roku 2009). Ukázal to prieskum uskutočnený spoločnosťou The Nielsen Company v obchodoch s potravinami, zmiešaným tovarom (s výnimkou Metra) a na čerpacích staniciach.
Z prieskumu vyplýva, že Slováci čoraz viac kupujú ochutené minerálne a pramenité vody a tento trend je poháňaný aj neustálymi inováciami výrobcov v typoch ochutenej vody. Neochutené vody ale aj dnes tvoria viac ako 70 percent objemu všetkých predaných vôd v slovenskom maloobchode, pričom viac ako polovicu objemu tvoria vody sýtené.
Pri balených vodách nájde spotrebiteľ všetky potrebné informácie o zložení vody na etikete každého spotrebiteľského balenia vody. Je základným právom každého spotrebiteľa poznať aj informácie o kvalite vody, ktorá je ľuďom dodávaná verejným vodovodom a následne konzumovaná. Tie je možné požadovať od prevádzkovateľa verejného vodovodu, prípadne miestne príslušného regionálneho úradu verejného zdravotníctva.
Informácie poskytla Lucia Tomišová, výkonná riaditeľka Asociácie výrobcov nealkoholických nápojov a minerálnych vôd.