iť predajné ceny výrobkov v priemere o 3 percentá.
LUČENEC. Predaj nealkoholických nápojov spoločnosti Lunaco, s.r.o., Lučenec ovplyvňuje tlak na znižovanie predajných cien výrobkov obchodnými reťazcami a neustály nárast cien materiálu a energie. Firme, ktorá vyrába nealko nápoje, sirupy, ochutené a sódové vody, klesol predaj minulý rok v porovnaní s rokom 2009 o 20 percent a aj tento rok má klesajúcu tendenciu.
Nárast cien surovín a energie zvýšil náklady
Podľa výkonného riaditeľa a konateľa spoločnosti Vladimíra Halaja v súčasnosti nie je možné nájsť pri produkcii a predaji nealkoholických nápojov pozitíva. Podľa momentálnej predajnosti v mesiacoch január a február 2011 má predaj stále klesajúcu tendenciu, ktorá trvá od júna 2009.
"Negatívom je tlak na znižovanie predajných cien výrobkov obchodnými reťazcami a neustály nárast cien materiálu, energie, zvýšenie dopravných nákladov a mýtne poplatky," vysvetlil Halaj. Ako ďalej uviedol, v tomto roku Lunaco pod tlakom obchodných reťazcov znížilo predajné ceny výrobkov v priemere o 3 percentá.
"Nárast cien surovín a energie nám spôsobili zvýšenie nákladov v objeme 8 percent, čiže logicky by sme potrebovali navýšiť ceny výrobkov o túto percentuálnu hodnotu," ozrejmil a doplnil, že ceny na svetových trhoch neustále stúpajú, napríklad za polyethylentereftalát, z ktorého sa vyrábajú PET fľaše, sme v decembri 2010 zaplatili 1100 eur za tonu a vo februári cena stúpla na 1450 eur za tonu. Predpoklad v mesiaci marec a apríl je 1600 eur za tonu.
Firma sa etablovala na českom trhu
Spoločnosť Lunaco Lučenec vstúpila na trh v roku 1995. Zaoberá sa výrobou nealkoholických nápojov a sirupov. Firma zamestnáva 75 pracovníkov. Presadila sa na celom slovenskom trhu a etablovala vo významných obchodných reťazcoch. Realizuje export do Českej republiky, a to nealkoholické nápoje a nízkoenergetické sirupy. V roku 2010 bol dosiahnutý 15-percentný podiel predaja do Českej republiky.