VEĽKÉ ZLIEVCE. Organizátori desaťdielneho seriálu Hobby Rally Cup zarezávajú v prípravách. Už túto nedeľu sa v Rally Parku vo Veľkých Zlievciach zídu pretekári z rôznych kútov Slovenska a zabojujú o cenné trofeje.
Seriál pretekov vyvrcholí až 6. novembra a bude popretkávaný zaujímavými akciami. V júli ho oživí Rally Techno párty, augustovým spestrením bude Veľká cena Veľkých Zlievec, na október je naplánované Novohradské Rally, no a v novembri sa vyznavači motoristického športu môžu tešiť na exhibičnú nočnú rally.
Pred štartom atraktívneho podujatia sme sa porozprávali s predsedom Športového klubu vo Veľkých Zlievciach a zároveň členom výboru Hobby Rally Cupu Róbertom Kováčom.
Organizovaniu motoristických podujatí sa venujete druhý rok. Aké boli vaše začiatky?
- Cieľom nášho automobilového oddielu, ktorý funguje pod Športovým klubom Veľké Zlievce a v súčasnosti sú spolu so mnou členmi výboru môj brat Edmund Kováč, starosta obce Ivan Krahulec a Gabriel Bela, je najmä podchytiť mladých nadšencov automobilového športu a dať im možnosť predviesť sa verejnosti a okúsiť chuť víťazstiev. Mnohí chlapci si doslova za drobné kúpia staršie auto, vylepšia si ho a chcú pretekať. Takže my im chceme dať príležitosť.
Prvé akcie sme organizovali pri plynovej tranzitnej stanici vo Veľkých Zlievciach. Boli to však jednorázové preteky, nie seriál.
V súčasnosti však máte Rally Park v areáli bývalého družstva vo Veľkých Zlievciach, ktorý neustále vylepšujete. Aké sú vaše plány?
- Pri vjazde do obce máme na jednej strane futbalové ihrisko a na druhej chátral areál bývalého poľnohospodárskeho družstva. Na motoristický šport sa nám zdal ideálny a tak sme začali uvažovať o jeho využití. Dnes v ňom máme Rally Park, ktorý neustále budujeme a máme aj ďalšie plány. Zatiaľ sme nič nebudovali, len obnovili cesty, ktoré tam boli. Pred nami je ešte veľa práce. Dbáme najmä na to, aby trať bola bezpečná pre jazdcov. Diváci nemusia mať obavy, pretože ich miesto je situované na kopci nad traťou, odkiaľ majú dobrý výhľad.
Samozrejme, že pretekári jazdia na vlastnú zodpovednosť. Trať je na prvý pretek seriálu Hobby Rally Cup pripravená, no určite nezostaneme so založenými rukami. Zatiaľ spĺňa moje predstavy tak na 70 percent. Areál plánujeme skultúrniť a časom tu môže byť priestor aj na iné aktivity, ktoré by spestrili dianie v našom regióne – vystúpenia, stánky, rôzne atrakcie pre tých, ktorých nemusí zaujímať len automobilový šport. Ten však bude určite tvoriť gro nášho Rally Parku.
Je záujem o motoristický šport vo vašom regióne?
- Samozrejme, a nielen v našom, ale i okolitých regiónoch. Už dnes máme skúsených pretekárov, či je to už Ivan Strmý, Ján Kókai, Ivan Búth, Róbert Lajtoš a ďalší. Tiež mi nedá nespomenúť mladého Haličana Petra Ďurkoviča, ktorý je doslova „zrastený" s motoristickým športom a to, čo on dokáže so svojou Ladou, tak to je naozaj paráda. Je to naozaj talentovaný chalan a verím, že o ňom v súvislosti s pretekárskou dráhou ešte budeme počuť.
Je potešiteľné, že aj obec nám vychádza v ústrety. Najmä so starostom Ivanom Krahulcom, ktorý je zároveň členom nášho výboru, je veľmi dobrá spolupráca. Môžem potvrdiť, že naše podujatia stále dýchajú atmosférou priateľských zápolení, v ktorých nie je miesto pre nadávky a vulgárnosť. Okrem toho sa pretekárom otvárajú možnosti na vymieňanie si skúseností, nadväzujú sa nové kontakty a priateľstvá. Verím, že tomu bude tak i naďalej.
Hobby Rally Cup štartuje už túto nedeľu. Môžu si prípadní záujemcovia ešte otestovať trať?
- Pretekári sa stále môžu hlásiť. Informácie i prihlášku nájdu na našej webovej stránke www.hrc.erc.sk. Posledným akciou pred týmto seriálom bol Valentínsky pretek. Samozrejme, že po dohode s nami si pretekári môžu prísť trať pozrieť, prípadne si ju prejsť.
Jedna zo súťažných kategórií je určená pre zástupkyne nežného pohlavia. Javia o preteky záujem aj ženy?
- Určite je to menej početná skupina ako v prípade mužov. No vždy medzi nás zavítajú, čo nás teší. Napokon, preteká aj dcéra, takže verím, že bude mať v skupine konkurentky. Okrem toho si svoje jazdecké zručnosti otestujú pretekári v ďalších ôsmich triedach: A1 – do 1150 ccm, A2 – od 1151 do 1400 ccm, A3 – od 1401 do 1600 ccm, A4 – od 1601 do 2000 ccm, A5 – nad 2000 ccm, AL – Lada, AŠ – Škoda, zadný náhon a AJ – juniori.