Medzi Hnúšťou a Tisovcom opäť premávajú vlaky

Podmytú trať medzi Hnúšťou a Tisovcom už opravili. Ľudia môžu opäť cestovať vlakom i keď len rýchlosťou 10 kilometrov za hodinu.

TISOVEC/HNÚŠŤA. Na trati Hnúšťa Tisovec opäť premávajú vlaky. Občania týchto dvoch miest tak po troch mesiacoch nemusia cestovať náhradnou autobusovou dopravou.

Trať Tisovec Hnúšťa, ktorá bola pre podmytie uzatvorená, sprevádzkovali Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) opäť od 4. marca, preprava vlakom je možná len v rýchlosti 10 kilometrov za hodinu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa hovorkyne ŽSR Martiny Pavlikovej na opravu trate bola použitá sanačná metóda. „Bolo to z dôvodu zvýšenia pasívnych síl na rotačnej zvážnej ploche. Zriadila sa priepustná lavica pod svahom nadväzujúca na vodonosnú vrstvu pôvodného terénu a budoval sa násyp po vrstvách. Pre zlepšenie odvodnenia podložia boli navrhnuté dve rebrá z priepustného materiálu,“ oznámila hovorkyňa.

SkryťVypnúť reklamu

Sanácia zahŕňala postupné rozobratie násypu telesa, zriadenie gravitačných zaťažovacích lavíc, stabilizáciu päty násypu kamennou rovnaninou z lomového kameňa, úplnú výmenu materiálu pri päte násypu a v dolnej polovici násypu, opätovné vybudovanie hornej polovice násypu z pôvodného materiálu. Súčasťou prác bolo vybudovanie dvoch priečnych odvodňovacích rebier, vyplnených koľajovým štrkom a vystlaných geotextíliou. Po stabilizácii zemného telesa bolo zriadené a upravené do predpísaného profilu koľajové lôžko s koľajovým roštom.

Práce na trati mali byť ukončené už v januári. Skomplikovali ich však nepriaznivé poveternostné podmienky. V niektorých dňoch dokonca mrzli aj stroje. Problémy ŽSR robil aj ťažko prístupný terén a viacnásobné prekladanie zeminy práce neúmerne predĺžili.

SkryťVypnúť reklamu

„Ďalšie prípadné zosuvy na uvedenej trati je veľmi ťažké predpovedať. Technologický postup a zvolená sanačná metóda boli stanovené tak, aby zabránili poruchám, ktoré sa na tejto trati vyskytli v minulom roku. Zo strany ŽSR sme urobili všetko preto, aby sa zosuvy v tomto úseku už nevyskytli,“ zakončila Pavliková.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Novohrad

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  2. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  3. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  4. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  5. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 96 459
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 011
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 694
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 462
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 932
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 263
  7. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 5 110
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 747
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu