LUČENEC/RIMAVSKÁ SOBOTA/VEĽKÝ KRTÍŠ. Slovenskí užívatelia internetu postupne prichádzajú na chuť internetovým aukciám. Vyplýva to z prieskumu agentúry TNS Slovakia, ktorý uskutočnila na vzorke 1 113 užívateľov internetu starších ako 18 rokov. Skúsenosti s online aukciami má podľa prieskumu 34,8 % ľudí nakupujúcich na internete. Viac ako štvrtina respondentov už cez e-aukcie nakupovala viackrát a aspoň raz ich využilo 8 % z nich.
V budúcnosti by sa však tento pomer mohol podľa TNS Slovakia zmeniť, keďže viac ako 34 % opýtaných nákup cez online aukcie ešte nevyužilo, no potenciálne oň prejavili záujem. Vôbec cez internetové aukcie neplánuje nakupovať
takmer 30 % respondentov. Z demografického hľadiska bol výrazne väčší podiel návštevníkov internetových aukcií
zaznamenaný medzi mužmi do 39 rokov a predovšetkým medzi obyvateľmi Žilinského samosprávneho kraja.
Naopak, menej skúsenosti s týmto druhom online nákupu majú ľudia vo veku nad 50 rokov, respondenti so základným vzdelaním a obyvatelia miest s počtom obyvateľov od 5 tis. do 99 tis. Najobľúbenejším portálom na nákup prostredníctvom online aukcií medzi respondentmi je portál aukro.sk. Ten za ostatných šesť mesiacov využilo 41,3 % opýtaných.
Pätina účastníkov prieskumu využilo na online aukcie portál mimiaukcie.sk. S výrazným odstupom nasledovali portály mimibazar.sk s 5,1 %, onetwosold.sk s 5 %, miniaukcie s 3,3 %, aukcie.sk s 2,4 % a bazo.sk s 2,1 %. Ostatné portály uviedlo menej ako 2% oslovených.