Železnice zrušia 322 miest, reálne prepustia150 ľudí

Železničná spoločnosť Slovensko, a. s., šetrí. Zredukovala osobnú prepravu, plánuje zvýšiť cestovné, bude prepúšťať.

BRATISLAV. Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. (ZSSK) zruší v tomto roku z dôvodu úsporných opatrení 322 pracovných miest. Keďže polovica z týchto postov je neobsadených, osobný dopravca reálne prepustí okolo 150 zamestnancov. "Polovica z nich odíde do starobného a predčasného dôchodku, len asi 80 spadne do sociálnej siete. Tento proces kontinuálne trvá do konca roka," informoval hovorca ZSSK Alexander Buzinkay.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa programu revitalizácie železničných spoločností, ktorý vláda schválila v marci, by mala Železničná spoločnosť Slovensko počas troch rokov zrušiť zhruba šesťsto pracovných pozícií. Spoločnosť evidovala ku koncu apríla 4 906 pracovníkov, ich počet tak medziročne klesol o 108 alebo o 2,15 %. Vlani v apríli predstavoval ich stav 5 014.

SkryťVypnúť reklamu

Počet cestujúcich sa udržal na úrovni minulého roka

Osobný železničný podnik prepravil za štyri mesiace tohto roka 15,07 mil. cestujúcich, čo je medziročne viac o 2,1 %. V tom istom období minulého roka počet cestujúcich dosiahol 14,7 milióna. "Napriek redukcii spojov by sme radi udržali počet cestujúcich na úrovni minulého roka," uviedol ďalej Buzinkay. Za celý uplynulý rok spoločnosť prepravila viac ako 45 mil. ľudí. Bolo to menej o 338,1 tis. osôb alebo o 0,75 % v porovnaní s rokom 2009.

Spoločnosť pripravuje najskôr od 1. septembra zvýšenie cestovného na železnici priemerne do 10 % v závislosti od vzdialenosti. Vlaky na kratšie vzdialenosti nemajú byť drahšie ako autobusy. "Meníme cenovú filozofiu z tarifného na kilometrový systém, ponúkame pre cestujúcich viaceré zľavy a výhody," uviedol Buzinkay.

SkryťVypnúť reklamu

Zámerom osobného dopravcu je napraviť deformácie, vyrovnať vplyv inflácie z minulých rokov a nárast vstupov a v konečnom dôsledku navýšiť tržby. Ceny osobnej dopravy na železnici sa nemenili sedem rokov. Návrh na úpravu cestovného ešte posúdi Úrad pre reguláciu železničnej dopravy. ZSSK zároveň plánuje vyňať z výkonov vo verejnom záujme všetky vlaky kategórie IC od platnosti nového cestovného poriadku 2011/2012. "Ceny prispôsobíme trhovým možnostiam," pokračoval Buzinkay.

Firma skresala náklady

Tržby ZSSK z osobnej prepravy za štyri mesiace tohto roka medziročne vzrástli o 4 % na 25,7 mil. eur. Oproti tomu istému obdobiu vlaňajška boli tržby z prepravy cestujúcich vyššie zhruba o 1 mil. eur. Firma v rámci šetrenia skresala náklady o 5,1 %, keď sa znížili o 5,5 mil. eur na 102,7 mil. eur. Zisk predstavoval za štyri mesiace 329 tis. eur, čo je podstatne menej ako v tom istom období minulého roka, v ktorom vykázaný zisk predstavoval 22,5 mil. eur. "Tento rok predpokladáme stratu do 10 mil. eur kvôli pozastavenej a zmäkčenej redukcii spojov a šetrenie nákladov v rozsahu 15 mil. eur," dodal Buzinkay.

SkryťVypnúť reklamu

Železničná spoločnosť od 1. mája zredukovala osobnú prepravu, lebo zo štátneho rozpočtu dostala menej peňazí na dopravné výkony vo verejnom záujme ako vlani. Z finančných dôvodov musela zredukovať spolu 339 vlakov, ktoré prejazdili ročne viac ako 1,1 mil. vlakokilometrov. Väčšinu redukovaných spojov firma zrušila a časť obmedzila časovo
alebo úsekovo pre ich slabé využívanie a nízku ekonomickú efektívnosť ich prevádzkovania. Osobná železničná doprava sa úplne zastavila na piatich tratiach, z toho na štyroch v prihraničných oblastiach.

Štát sa zaviazal poskytnúť dotáciu

Vlaky osobného dopravcu vlani najazdili 31,59 mil. kilometrov, čo bolo v porovnaní s rokom 2009 menej o 112,48 tis. vlakokilometrov alebo o 0,35 %. Štát sa zaviazal poskytnúť v tomto roku Železničnej spoločnosti Slovensko na prevádzku osobnej dopravy dotáciu vo výške 205 mil. eur. Desaťročná zmluva medzi rezortom dopravy a ZSSK o prevádzke osobnej železničnej dopravy na roky 2011 až 2020 má spoločnosti umožniť vyrovnané ospodárenie v budúcich rokoch a použitie dosiahnutého zisku na investície.

Rezort dopravy má uhradiť spoločnosti do 30. septembra 2012 spolu 71,93 mil. eur z výkonov vo verejnom záujme za roky 2004 až 2008. Po vyhodnotení výkonov za minulý rok mal štát uznať a zaúčtovať záväzok 68 mil. eur do konca mája tohto roka. Záväzky z výkonov vo verejnom záujme za roky 2009 a 2010 v predbežnej výške 84,045 mil. eur by mali byť spoločnosti uhradené do konca mája 2013. Štát by mal tiež prevziať investičné záväzky spoločnosti vo vzťahu k dohovoru EUROFIMA vo výške 140 mil. eur.

Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. začala svoju činnosť ako samostatný podnik od začiatku roka 2005 po rozdelení bývalej Železničnej spoločnosti, a.s. na dva subjekty. Spoločnosť prebrala aktivity v osobnej železničnej dorave. Eviduje základné imanie vo výške 212,441 mil. eur.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Novohrad

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 17 331
  2. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 6 010
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 647
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 590
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 305
  6. Plátené tašky a opakované použitie 4 102
  7. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 2 327
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 2 246
  1. Štefan Šturdzík: Pozvoľna padáme ekonomicky aj ľudsky.
  2. Irena Šimuneková: Selčiansky diel
  3. Monika Kučesová: Rodiny nie sú daňový subjekt. Prorodinná politika musí začať od základov.
  4. Ivan Čáni: Blaha a mladý Kaliňák rýpu do Volkswagenu.
  5. Dušan Koniar: Pokojne sa vzdám trinásteho dôchodku, ak
  6. Miroslav Pollák: Chaosom vzad
  7. Miroslav Pollák: Chaosom vpred
  8. Viktor Pamula: Alkoholizmus ako neduh slovenskej politiky
  1. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 95 731
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 26 021
  3. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 12 355
  4. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 12 279
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 11 139
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 10 406
  7. Elena Antalová: Pani riaditeľka STVR, to Vy? 7 003
  8. Dušan Koniar: Pokojne sa vzdám trinásteho dôchodku, ak 6 352
  1. Věra Tepličková: Kňazi pri pôrode?
  2. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  3. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  4. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  5. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  6. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  7. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  8. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Novohrad - aktuálne správy

Lukostrelecký turnaj v podaní skupiny Vir Fortis.

Na pamiatke prebiehajú práce.


1
Vľavo hrdí rodičia Sauerovci s Máriom a vpravo s Leom.

Rodičia mali slabosť na lyžovanie a atletiku.


2

Počas letných prázdnin pravidelne klesá počet cestujúcich v regionálnych vlakoch. ZSSK preto predložila Ministerstvu dopravy SR návrh na dočasné prispôsobenie grafikonu, ktoré by sa týkalo 39 regionálnych liniek.


Na mieste zasahujú hasiči, zdravotnícki záchranári aj policajti.


  1. Štefan Šturdzík: Pozvoľna padáme ekonomicky aj ľudsky.
  2. Irena Šimuneková: Selčiansky diel
  3. Monika Kučesová: Rodiny nie sú daňový subjekt. Prorodinná politika musí začať od základov.
  4. Ivan Čáni: Blaha a mladý Kaliňák rýpu do Volkswagenu.
  5. Dušan Koniar: Pokojne sa vzdám trinásteho dôchodku, ak
  6. Miroslav Pollák: Chaosom vzad
  7. Miroslav Pollák: Chaosom vpred
  8. Viktor Pamula: Alkoholizmus ako neduh slovenskej politiky
  1. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 95 731
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 26 021
  3. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 12 355
  4. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 12 279
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 11 139
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 10 406
  7. Elena Antalová: Pani riaditeľka STVR, to Vy? 7 003
  8. Dušan Koniar: Pokojne sa vzdám trinásteho dôchodku, ak 6 352
  1. Věra Tepličková: Kňazi pri pôrode?
  2. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  3. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  4. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  5. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  6. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  7. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  8. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu