LUČENEC/RIMAVSKÁ SOBOTA/VEĽKÝ KRTÍŠ. O štyri roky budú spotrebitelia masovo platiť a vykonávať bankové transakcie cez mobilný telefón či iné prenosné zariadenie. Vyplynulo to z prieskumu spoločnosti KPMG, ktorá oslovila takmer tisíc vedúcich pracovníkov z oblastí financií, technológií a maloobchodu na celom svete.
Platby porastú rýchlejším tempom
Mobilné platby by podľa názoru 83 % respondentov mali predstavovať hlavnú líniu v priebehu štyroch rokov. Deväť percent opýtaných sa pritom domnieva, že mobilné platby prevládajú v súčasnosti. Zároveň si 46 % respondentov myslí, že platby prostredníctvom mobilných zariadení začnú prevládať v priebehu dvoch rokov.
„Domnievame sa, že explozívny rast inteligentných telefónov a nespočetné príležitosti povedú k tomu, že mobilné platby budú rásť oveľa rýchlejším tempom, ako predpokladajú naši respondenti,“ tvrdí globálny vedúci kancelárie KPMG pre informácie, komunikácie a zábavu Gary Matuszak.
Široké spektrum platobných transakcií
Podľa neho je už pripravené široké spektrum platobných transakcií, pričom kľúčoví hráči už tieto služby poskytujú alebo práve zavádzajú. Záujem spotrebiteľov by tak mal rásť s pripravenosťou odvetvia nasadiť služby mobilných platieb.
Popri tom, že väčšina respondentov si myslí, že bezpečnosť je hlavnou výzvou pri vytváraní stratégie pre mobilné platby, 81 % z nich sa zároveň domnieva, že najdôležitejším atribútom mobilného platobného styku je pohodlie a dostupnosť. Nasledujú jednoduchosť a ľahkosť používania, bezpečnosť a nízke náklady.
Dôležitá je i bezpečnosť
„Lídri firiem chápu, že ak si spotrebitelia budú vyberať poskytovateľa podľa bezpečnosti, rozhodujúcu úlohu môže zohrávať jeho povesť, pričom akékoľvek poškodenie obchodnej značky môže vyjsť poriadne draho a dokonca zásadne zabrzdiť jej rozvoj,“ myslí si riaditeľ oddelenia Rizík a správy spoločnosti KPMG Pavol Adamec. Viaceré významné spoločnosti si preto osvojujú rôzne prístupy s cieľom zmierniť obavy zákazníkov o súkromie a bezpečnosť.