LUČENEC/VEĽKÝ KRTÍŠ/LOVINOBAŇA. Hospodárska kríza sa automobilového priemyslu v regióne veľmi nedotkla. Predajcovia áut sa zhodujú v tom, že ľudia autá kupujú. Šetrenie sa podľa nich skôr prejavilo v poskytovaných službách.
„Naši zákazníci si myslia, že ušetria, ak si vozidlo opravia sami alebo u takzvaných garážových opravároch. Svoju chybu si uvedomia, až keď je zvyčajne neskoro,“ hovorí konateľ spoločnosti AUTO V, s.r.o., Viliam Nociar. Spoločnosť sa špecializuje na predaj značky Renault.
Región je chudobný
V Lučenci sa predávajú autá jedenástich svetových značiek. Každá z nich má svojich priaznivcov. „Množstvo značiek musíme brať ako realitu. Kvalitou poskytovaných služieb sa musíme snažiť udržať si našich verných zákazníkov,“ tvrdí prokurista spoločnosti Autocentrum Bystriansky, spol. s.r.o., Milan Uhrin. Spoločnosť sa venuje predaju a servisu vozidiel Škoda a Volkswagen. V tomto roku zatiaľ predali približne taký istý počet škodoviek ako minulý.
„Pôsobíme v regióne s vysokou nezamestnanosťou, čo sa odzrkadľuje aj na kúpyschopnosti ľudí. Tento fakt tu pociťuje každá spoločnosť, aj tá naša,“ dodá Uhrin. Aj keď štatistiky hovoria, že na Slovensku automobilový trh mierne rastie, náš región bude podľa neho v tomto smere pravdepodobne stagnovať.
S podielom predaja v regióne sú spokojní
Spoločnosť Autosport Szilágyi, s.r.o., Lovinobaňa vďaka svojej pevnej základni zákazníkov tento rok nepociťuje pokles predaja. „Napriek vysokej nezamestnanosti sme s podielom predaja v našom regióne spokojní,“ hovorí konateľka spoločnosti Anna Szilágyiová. Všetkým tým, ktorí sa chystajú kúpiť auto, odporúča investovať do nového. Automobilový trh na Slovensku vníma ako stagnujúci. „Prudko vzrástol v čase šrotovného,“ dodá.
O Renault je záujem
Na celoslovenskom automobilovom trhu zaznamenal predaj vozidiel značky Renault mierny pokles. Napriek tomuto faktu spoločnosť, ktorá sa venuje predaju spomínanej značky v našom regióne, si sťažovať nemôže.
„Naša predajňa v rámci predaja vozidiel Renault zaznamenala mierny nárast v porovnaní s minulým rokom,“ hovorí Viliam Nociar, konateľ spoločnosti AUTO V, s.r.o.. Pri výbere auta ovplyvňuje zákazníka pomer ceny a výbavy, ale aj referencie o značke, predajcovi a servise.
„Konkurencia je zdravý jav vo fungujúcom systéme. No je potrebné rozlíšiť, čo je zdravá konkurencia a čo predaj za každú cenu. Skúsenosť hovorí, že zákazník, ktorý požaduje neúnosné zľavy ponukami od ostatných predajcov, „vydiera“ predajcov a nakoniec sa z neho v budúcnosti stane nepríjemný zákazník požadujúci ďalšie neštandardné služby zdarma. Konkurencieschopnosť okrem dobrej ponuky vozidiel, kvalitných služieb a servisu znamená ponúkať uvedené služby s vyškoleným personálom a v zodpovedajúcich priestoroch,“ myslí si Nociar.