LUČENEC/RIMAVSKÁ OBOTA/VEĽKÝ KRTÍŠ. Pracovník by nemal žiadať o zvýšenie platu pričasto a iba o malé čiastky. Podľa Kláry Javorskej z personálnej spoločnosti Trenkwalder je výhodnejšie si počkať a požiadať o zvýšenie napríklad o 10 % raz za dva roky.
„Dôležité pre konečný výsledok je načasovanie žiadosti a vhodné argumenty,“ vysvetlila. Najúčinnejšími argumentmi sú dobré výsledky zamestnanca, viac práce prípadne vyššia zodpovednosť, než má zakotvené v aktuálne platnej pracovnej zmluve. Javorská dodala, že pomôcť môžu aj hospodárske faktory, akými sú nielen dobré ekonomické výsledky zamestnávateľa, ale aj priemerný rast platov v odvetví, v ktorom firma podniká.
Ako ďalej upozornila, dôležité je aj načasovanie. Nie je vhodné žiadať o zvýšenie platu v čase, keď je finančný plán firmy uzavretý, mzdové výdavky sú schválené, a tak manévrovací priestor nadriadeného pri hýbaní s platmi je značne zúžený. „Je prirodzené, že nadriadený nebude so zvýšením platu automaticky a okamžite súhlasiť. Prvotný odmietavý postoj a protiargumenty by tak nemali zamestnanca zaskočiť,“ uzavrela.