Na internetových portáloch nájdete výrazné zľavy

Princíp kolektívneho nakupovania umožňuje internetovým portálom ponúkať veľké zľavy. O predávaný produkt alebo službu však musí mať záujem určitý počet ľudí.

Kolektívne nakupovanie umožňuje predajcovi znížiť cenu.Kolektívne nakupovanie umožňuje predajcovi znížiť cenu. (Zdroj: ARCHÍV MY)

LUČENEC/RIMAVSKÁ SOBOTA/VEĽKÝ KRTÍŠ. Zľavové portály, na ktorých si môžu ľudia každý deň vybrať napríklad večeru v reštaurácii či masáž alebo akýkoľvek tovar so zľavou 50, 60 alebo 70 %, fungujú na princípe kolektívneho nakupovania. To znamená, že spájajú ľudí, ktorí spolu kúpia jeden ponúkaný výrobok, a tým ho všetci získajú výrazne lacnejšie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Portály predávajú kupóny, ktoré oprávňujú ich držiteľov na využitie zľavy,“ uviedol výkonný riaditeľ Slovenskej asociácie pre elektronický obchod (SAEC) Jozef Dvorský. Aby sa však zľava aktivovala a ľudia ju mohli využiť, musí sa predať minimálny počet kupónov. „Tento limit je na slovenských zľavových portáloch pomerne nízky. Väčšinou ide o počet vyšší ako päť a menší ako 15,“ dodal Dvorský.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Po tom, ako ľudia za takýto kupón zaplatia, príde im na e-mail. Následne si ho vytlačia a prídu s ním do prevádzky kaderníctva, reštaurácie či hotela, teda tam, kde zľavu využijú. Takto môžu od dodávateľov služieb získať výrazné zľavy. Princíp veľkých odberov služieb a tovarov nie je podľa Dvorského vo svete obchodu ničím novým.

„V minulosti však mali k takýmto množstvovým zľavám prístup iba veľkí obchodníci,“ opísal. Internet a posledné trendy však situáciu zmenili. Zľavu si pritom možno kúpiť na internete len pár dní. Zvyčajne dva alebo tri dni, najviac týždeň. Aj jej použitie, teda uplatnenie zľavového kupónu, je možné iba v určenom termíne, teda niekoľko týždňov prípadne počas vybraných mesiacov.

Ak konkrétna ponuka nezaujme dostatok ľudí, nepredá sa určený počet kupónov a zľava sa ruší. Tým, ktorí zaplatili, sa peniaze automaticky vrátia.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Novohrad

Komerčné články

  1. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie
  2. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  3. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok.
  4. Máš jedno euro navyše? Pripoj sa do potravinovej zbierky
  5. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym
  6. S appkou Fumbi zvládneš do krypta investovať do pol hodiny
  7. Rýchla právna pomoc šetrí čas, nervy aj peniaze
  8. Hudba, ktorá rozžiari váš event: Stavte na Abba show
  1. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  2. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok.
  3. Máš jedno euro navyše? Pripoj sa do potravinovej zbierky
  4. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym
  5. S appkou Fumbi zvládneš do krypta investovať do pol hodiny
  6. Rýchla právna pomoc šetrí čas, nervy aj peniaze
  7. Slovenská značka získala Obal roka 2025
  8. Hudba, ktorá rozžiari váš event: Stavte na Abba show
  1. Ak máte ťažkosti s trávením, aj toto môže byť príčina 8 509
  2. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie 7 825
  3. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym 4 113
  4. Prečo sa Kallo opäť rozhodol pre franšízu Kinekusu 3 810
  5. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie 3 294
  6. Kliešť môže prekvapiť kedykoľvek, ochorenie hrozí celoročne 2 865
  7. Slovenská značka získala Obal roka 2025 1 954
  8. Výnimočný víkend v Košiciach: Biela noc priniesla umenie aj chuť 1 895
  1. Vladimír Bojničan: Cui bono? Izraelská vojna, Netanjahu a dar z nebies pre autoritára
  2. Patrik Benčík: Denník advokáta: Fashion & Business show Michalovce 06.07.2025
  3. Jaroslav Liptak: Pán Kotlár, a čo tak prizvať si ruských odborníkov?
  4. Igor Vojtek: MIT a MBZUAI spájajú sily pre revolúciu v umelej inteligencii
  5. Martin Škopec Antal: Slovensko nepotrebuje svojho druhého Dzurindu
  6. Milan Hutera: Výstava Tutanchamón opäť odhaľuje poklady mladého faraóna
  7. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (17. - 23.10.1925)
  8. Soňa Fröhlichová: Cappadocia – poďme spolu lietať do tureckej rozprávky
  1. Rastislav Puchala: Konečne dobrá správa o slovenskej ekonomike a spoločnosti vôbec 34 261
  2. Ivan Čáni: „Matovič, Lipšic a Naď už dávno mali sedieť v base.“ 19 297
  3. Jozef Černek: André Rieu – muž, umelec, megaloman, otec. Kráľ gýču. Alebo človek, ktorý spravil vážnu hudbu zábavnou. 14 481
  4. Martin Fronk: Slovenský "Mordor": Podzemný labyrint plný vína, bosoriek a atómových krytov, o ktorom vedel len málokto 11 208
  5. Jozef Maťaše: Toto si Martin Benka nezaslúži! 8 001
  6. Anna Brawne: Drahý Peter, v každej normálnej krajine, by ste vy, tým vedcom, nemohli robiť ani vrátnika! 6 260
  7. Ján Valchár: Niet dňa bez rafinérie (alebo Pray for Hatatitla!) 6 247
  8. Rado Surovka: Rómska otázka ? Huliak to vyrieši. 6 047
  1. Anna Brawne: Drahý Peter, v každej normálnej krajine, by ste vy, tým vedcom, nemohli robiť ani vrátnika!
  2. Věra Tepličková: Otvárajte kasíno, Huliak nie je diliiino
  3. Radko Mačuha: Ficove vlastenectvo je ako riedené mlieko.
  4. Karol Galek: Kto nič nerobí nič nepokazí - heslo ministerky Sakovej nás stálo miliardy
  5. Monika Nagyova: V lete som ešte nevedela, či som feministka
  6. Radko Mačuha: "Najväčšia hrozba pre EU nieje Rusko".
  7. Post Bellum SK: Samizdat – symbol vzdoru v čase neslobody
  8. Marcel Rebro: Keď vojna vezme manžela a otca, hory pomáhajú nájsť nádej
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu