Spotrebitelia majú v prípade problémov s uplatnením zľavy a následnou reklamáciou služby u prevádzkovateľa zľavového portálu možnosť obrátiť sa na orgán dozoru. Tým je Slovenská obchodná inšpekcia.
LUČENEC/R. SOBOTA/V. KRTÍŠ/POLTÁR. Pri nákupe na zľavových portáloch, ktoré ponúkajú každý deň vybrané služby či produkty lacnejšie najmenej o 50 percent, platia rovnaké práva spotrebiteľov ako pri klasickom nákupe cez internet. Ľudia si tak môžu svoj nákup rozmyslieť do siedmich dní a kupón na službu či tovar vrátiť.
Článok pokračuje pod video reklamou
Článok pokračuje pod video reklamou
"Samozrejme, za predpokladu, že túto službu medzičasom nevyužili," priblížil výkonný riaditeľ Slovenskej asociácie pre elektronický obchod (SAEC) Jozef Dvorský. Zároveň však platí, že možnosť vrátenia tovaru pri nákupe cez internet sa vzťahuje len na spotrebiteľov, teda fyzické osoby. Zákon takúto možnosť neposkytuje, ak nakupuje právnická osoba. Niektoré obchody to však zákazníkom dobrovoľne umožňujú, aj keď v zákone to uvedené nie je.
Spotrebitelia majú tiež v prípade problémov s uplatnením zľavy a následnou reklamáciou služby u prevádzkovateľa zľavového portálu možnosť obrátiť sa na orgán dozoru. Tým je v tomto prípade Slovenská obchodná inšpekcia (SOI). "Teda v prípade, ak je prevádzkovateľom slovenský podnikateľský subjekt," dodal Dvorský.
Na reklamáciu majú pritom ľudia nárok vždy, aj keď dostali zľavnený tovar napríklad vo výške 70 či 80 percent. "Aj keď ide o zľavy, vždy má spotrebiteľ právo na uplatnenie reklamácie, ak služba bola chybne poskytnutá alebo tovar vykazoval známky nekvality," doplnila tlačová hovorkyňa Ústredného inšpektorátu SOI Danuša Krkošová.
Podľa SOI by si však mali ľudia uvedomiť, že zľavový portál je len ponuka a za nekvalitu zodpovedá predávajúci alebo poskytovateľ služby.