LUČENEC/RIMAVSKÁ SOBOTA/VEĽKÝ KRTÍŠ. Orientácia spotrebiteľov sa aj podľa prezidenta Zväzu obchodu a cestovného ruchu (ZOCR) SR Pavla Konštiaka mení a ľudia si už zvykli nakupovať za výpredajové zľavy.
„Za posledné tri roky, teda od roku 2008, stále klesá maloobchodný obrat. Väčšina obchodných sietí sa preto aj výpredajmi snaží buď získať zákazníkov, alebo si ich udržať či zabezpečiť, aby sa vrátili späť,“ opísal Konštiak. Niektoré prevádzky pritom začali vypredávať tovary už pred Vianocami, mnohé sa k nim pridali v pondelok 26. decembra.
Podľa Oľgy Hrnčiarovej zo spoločnosti Tesco mnohí kupujúci vo výpredajoch využívajú finančnú hotovosť či darčekové poukážky, ktoré dostali pod stromček. „Tiež dni voľna a dovoleniek, ktoré si ľudia zoberú, do predajní prichádzajú celé rodiny aj s prázdninujúcimi deťmi, aby si urobili spoločné nákupy,“ opísala Hrnčiarová.
Tesco podľa jej slov spustilo výpredaje v pondelok a trvať majú aj v januári. Zľavy sa týkajú vybraných druhov zimného oblečenia do výšky 70 %, tiež vianočných stromčekov či dekorácií alebo cukroviniek.
„Veľmi dobre sa predáva dámsky, pánsky a detský textil, vrchné ošatenie a hračky,“ vymenovala Hrnčiarová.
Podľa marketingového manažéra Electro World pre ČR a SR Jana Bosáka je zase z elektroniky najväčší záujem o notebooky, televízory, ale aj menšie domáce spotrebiče. „Výpredaj tovarov sa v našich predajniach začal v pondelok. Prvý deň však ukázal, že ľudia si na nákup elektroniky nechali čas aj po sviatkoch,“ zhodnotil Bosák.