SKLABINÁ. Kalendár športových akcií poriadaných tímom veľkozlieveckého Hobby Rally Cupu spestrilo akcia pod názvom AAA šprint – zrýchlenie. Jej dejiskom bolo v prvú augustovú sobotu letisko v Sklabinej. Na 200 metrov dlhej trati sa bolo naozaj na čo pozerať. Spoluorganizátor podujatia Edmund Kováč potvrdil, že napriek dovolenkovej sezóne a extrémnej horúčave si akciu nenechali ujsť priaznivci šprintov z rôznych kútov našej krajiny. Pre trojlístok domácich jazdcov - Milana Macíka, Rastislava Fruhaufa a Michala Maňáka - bolo toto podujatie zároveň dobrou príležitosťou na to, aby otestovali svoje nové pretekárske autá.
„Traťový rekord, ktorého hodnota je 8,73 sekúnd, padol hneď v prvej kvalifikácii v jednotlivých triedach, keď doterajší rekord Jána Bendiaka (9,32 sekúnd) prekonal Peter Pap z Dunajskej Stredy, ktorý sa predstavil na „Red Killerovi“, teda Peugeote 205.“ Tento jazdec zo západného Slovenska sa stal zároveň aj celkovým víťazom superfinále, v ktorom triumfoval nad Romanom Porubiakom (Mercedes 300D) a Marekom Sihelským (Audi A8). Šprint Petra Papa bol naozajstnou lahôdkou pre oko aj ucho diváka,“ informoval Edmund Kováč. Zároveň dodal, že kone pod kapotou si dobre pripravil aj Róbert Menyhert. „Tím HRC Veľké Zlievce takéto podujatie určite pripraví aj v budúcom roku,“ podotkol E. Kováč.
Výsledky
Kvalifikácia
Kategória A1: 1. Michal Maňák (Peugeot 106), najlepší dosiahnutý čas: 12,02 s, 2. Tomáš Balla (Peugeot 106), 12,47 s. A2: 1. Rastislav Fruhauf (Suzuki Swift), 10,61 s, 2. Michal Maňák (Suzuki Swift), 10,70 s, 3. Andrej Kováč (Ford Puma), 10,76 s, 4. Michael Balla (Peugeot 106), 11,34 s, 5. Milan Macík (Suzuki Swift), 11,69 s. A3: 1. Peter Heinsch (Honda Civic), 10,38 s, 2. Róbert Kováč (Subaru Justy), 10,73 s. A4: 1. Peter Pap (Peugeot 205), 8,73 s, 2. Peter Lipták (Honda Civic), 9,89 s, 3. Rudolf Grešo (Fiat Uno), 10,25 s, 4. Tamáš Szaniszló (Opel Astra), 10,75 s. A5: 1. Ján Hriech (VW Golf ), 9,21 s, 2. Roman Porubiak (Mercedes 300D), 9,89 s, 3. Dalibor Galica (Fiat Uno), 10,06 s, 4. Marek Sihelský (Audi A8), 10,40 s, 5. Vlastiil Várady (Audi A4), 10,76 s, 6. Peter Ďurkovič (Nissan 200SX), 10,83 s. Škoda – Lada: 1. Tomáš Mačinec (Lada), 10,17 s, 2. Róbert Menyhert (Lada), 10,52 s, 3. Peter Ďurčík (Škoda), 12,44 s, 4. Erik Kováč (Škoda), 12,94 s.
Finále: Rastislav Fruhauf (Suzuki Swift), 10,39 s, Michal Maňák (Suzuki Swift), 10,58 s, Michael Balla (Peugeot 106), 11,22 s, Andrej Kováč (Ford Puma), 11,55 s, Peter Heisch (Honda Civic), 10,16 s, Róbert Kováč (Subaru Justy), 10,42 s, Peter Pap (Peugeot 205), 8,95 s, Rudolf Grešo (Fiat Uno), 9,84 s, Peter Lipták (Honda Civic), 10,07 s, Tamáš Szaniszló (Opel Astra), 10,70 s, Roman Porubiak (Mercedes 300D), 9,51 s, Marek Sihelský (Audi A8), 9,88 s, Dalibor Galica (Fiat Uno), 9,93 s, Ján Hriech (VW Golf), 10,30 s, Róbert Menyhert (Lada), 10,08 s, Tomáš Mačinec (Lada), 10,67 s, Peter Ďurčík (Škoda), 12,62 s, Erik Kováč (Škoda), 13,04 s.
Superfinále: 1. Peter Papp (Peugeot 205), 8,75 s, 2. Roman Porubiak (Mercedes 300D). 9,62 s, 3. Marek Sihelský (Audi A8), 9,79 s, 4. Rudolf Grešo (Fiat Uno), 10,04 s, 5. Ján Hriech (VW Golf), 10,07 s, 6. Dalibor Galica (Fiat Uno), 10,12 s, 7. Peter Heinsch (Honda Civic), 10,21 s, 8. Róbert Menyhert (Lada), 10,32 s, 9. Peter Lipták (Honda Civic), 10,35 s, 10. Rastislav Fruhauf (Suzuki Swift), 10,65 s.
(MB)