Bývalé colnice na hranici s Maďarskom plánuje kraj zmeniť

Kraj chce pokračovať v ďalšom skvalitňovaní cesty do Maďarska. Momentálne pracuje na spoločných dohodách pri prerábaní hraničných priechodov.

PEŤOV. Po dvoch mostoch cez rieku Ipeľ chce Banskobystrický samosprávny kraj (BBSK) pokračovať v ďalšom skvalitňovaní cesty do Maďarska. Ako povedala hovorkyňa úradu Monika Pastuchová, momentálne pracujú na spoločných dohodách pri prerábaní hraničných priechodov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Most cez rieku Ipeľ medzi obcami Peťov a Pösténypuszta obnovili po 68 rokoch. Znovuvybudovanie dvoch mostov umožnila dohoda medzi vládou Slovenskej republiky a vtedajšej maďarskej vlády z novembra 2007. Premostenie bolo v minulosti veľmi využívané. V roku 1894 preto nahradili pôvodný drevený most oceľovým mostom. V roku 1944 nemecké vojská pravobrežnú časť mosta vyhodili do vzduchu a most prestal plniť svoju funkciu. Obyvatelia žijúci v pohraničnej oblasti museli na druhý breh rieky Ipeľ cestovať obchádzkou, ktorá mala takmer 40 kilometrov.

SkryťVypnúť reklamu

„Zatiaľ nemáme k dispozícii čísla, ktoré by hovorili o frekvencii dopravy pri využívaní mosta. Sme však presvedčení, že obnovené spojenie má zmysel už aj preto, že sme súčasťou Európskej únie,“ povedala Pastuchová.

Rekonštrukciu cestného spojenia realizoval Banskobystrický samosprávny kraj v spolupráci s maďarským partnerom Nemzeti Infrastruktúra Fejleztó. Mostný objekt v Peťove má dĺžku vyše 75 metrov. Most postavili zo zdrojov Európskeho fondu regionálneho rozvoja za 3.685.919 eur. V roku 2010 hrozilo, že stavba sa pre chýbajúce peniaze bude musieť zastaviť. Vtedajšia vláda však rozhodla o pomoci na dostavbu vo výške 240 000 eur.

„V súčasnosti pracujeme na obnove bývalých hraničných priechodov, ktoré spájajú náš kraj s Maďarskom. Niektoré budovy bývalých colníc by sme chceli prestavať na centrá, ktoré by spríjemnili vstup tak na Slovensko, ako aj do Maďarska. V budúcnosti by to mali byť miesta, ktoré by reprezentovali krajinu hneď na jej hranici,“ dodala hovorkyňa BBSK.

SkryťVypnúť reklamu

Vo veku nedožitých 51 rokov zomrela 6. marca 2011 zakladateľka Občianskeho združenia pre obnovu Ipeľských mostov Katalin Molnár. Práve ona sa výrazným spôsobom pričinila o to, že v súčasnosti fungujú už dva obnovené mosty cez rieku Ipeľ. Na jej počesť most medzi obcami Peťov a Pösténypuszta nesie meno Katalin.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Novohrad

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  4. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  5. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  7. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  8. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  1. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  6. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  7. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  8. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi
  1. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 8 010
  2. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 6 555
  3. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 6 113
  4. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 5 923
  5. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 4 976
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 3 707
  7. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 2 655
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 626
  1. Dávid Polák: Ako Československé stíhačky zachránili Izrael
  2. Vladimír Betík: Maturitné stretnutie po 30-tich rokoch
  3. Ivan Čáni: Aj bábke z prezidentského paláca už prekáža vznik nových strán.
  4. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  5. Viktor Pamula: Primátorstvo, alebo Regnum ?
  6. František Kukura: „Toto je naše“ – Kostoly ako vykolíkovanie územia naprieč dejinami
  7. Štefan Šturdzík: Vydajte sa na cestu po slovenských zrúcaninách hradov.
  8. Aleksander Prętnicki: Dom, ktorý mlčí
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 19 673
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 11 154
  3. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 899
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 4 631
  5. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 4 031
  6. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 3 924
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 3 350
  8. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej 3 339
  1. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  2. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  3. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  4. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  5. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  6. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  7. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  8. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Dávid Polák: Ako Československé stíhačky zachránili Izrael
  2. Vladimír Betík: Maturitné stretnutie po 30-tich rokoch
  3. Ivan Čáni: Aj bábke z prezidentského paláca už prekáža vznik nových strán.
  4. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  5. Viktor Pamula: Primátorstvo, alebo Regnum ?
  6. František Kukura: „Toto je naše“ – Kostoly ako vykolíkovanie územia naprieč dejinami
  7. Štefan Šturdzík: Vydajte sa na cestu po slovenských zrúcaninách hradov.
  8. Aleksander Prętnicki: Dom, ktorý mlčí
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 19 673
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 11 154
  3. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 899
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 4 631
  5. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 4 031
  6. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 3 924
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 3 350
  8. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej 3 339
  1. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  2. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  3. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  4. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  5. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  6. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  7. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  8. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu