Cestu medzi Zbojskou a Tisovcom čaká rekonštrukcia

Stavebné práce sa začali v apríli tohto roku, cesta bude zrekonštruovaná najneskôr začiatkom zimy 2015.

TISOVEC. Rekonštrukcia cesty I/72 v horskom priesmyku medzi Zbojskou a Tisovcom už má zabezpečené financovanie cez Európsky fond regionálneho rozvoja. Minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Počiatek rozhodol o poskytnutí nenávratného finančného príspevku na tento národný projekt, čím sa uvoľnilo čerpanie takmer 20 miliónov eur z Operačného programu Doprava.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Som veľmi rád, že okrem veľkých diaľničných projektov realizujeme z európskych zdrojov aj menšie, no veľmi potrebné projekty na zanedbaných cestách I. triedy. Súčasný stav cesty z Brezna do Tisovca nezodpovedá parametrom cesty I. triedy a jej technické zhodnotenie je nevyhnutné. Ocenia ho nielen miestni obyvatelia, ale aj turisti, ktorí navštívia Národný park Muránska planina," povedal minister dopravy Ján Počiatek.

SkryťVypnúť reklamu

Stavebné práce sa začali v apríli tohto roku, cesta bude zrekonštruovaná najneskôr začiatkom zimy 2015. Projekt I/72 Zbojská, sedlo Tisovec, Čertova dolina sa realizuje v rámci Operačného programu Doprava, prioritná os č. 5, podopatrenie 5.2 (cesty I. triedy). Prijímateľom pomoci z Európskeho fondu regionálneho rozvoja je Slovenská správa ciest.

Základné údaje o stavbe

Cieľom projektu je prostredníctvom odstránenia bezpečnostných rizík a zvýšením technicko-dopravných parametrov zvýšiť bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky v tomto úseku cesty I. triedy I/72 z pohľadu tranzitnej osobnej a nákladnej dopravy. Výsledkom bude technicky zhodnotená cesta I. triedy v dĺžke 4,210 km. Modernizácia komunikácie bude v danom úseku spĺňať kapacitné a technické požiadavky na cestu I. triedy. Navrhnutá rekonštrukcia cesty I/72 prispeje k priaznivým úsporám prevádzkových nákladov a sociálnych účinkov, vďaka väčšej plynulosti jazdy. Technické riešenie si vzhľadom na členitosť terénu a blízkosť národného parku vyžaduje zvýšené nároky na zemné práce, vybudovanie 25 oporných a zárubných múrov a úpravu 5 mostných objektov.


SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Novohrad

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  4. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  5. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  6. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  7. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 103 515
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 825
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 11 635
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 787
  5. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 6 339
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 443
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 4 743
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 528
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu