TISOVEC. Ako povedal, prevod cesty z majetku BBSK na štát považuje za jediné možné riešenie, bez ktorého by sa takáto rozsiahla oprava nemohla uskutočniť.
Spojnica Brezna a Tisovca patrí medzi najnáročnejšie cestné úseky v Banskobystrickom kraji. Problematická je najmä šírka vozovky, ktorá by po úpravách mala vyhovovať súčasným normám. "Od uznesenia vlády z roku 2007 trvala doteraz príprava dokumentácie, ktorú sprevádzalo množstvo konfliktov. Museli sme nájsť množstvo kompromisov, ale teraz som veľmi rád, že sa začalo s prácami. Ešte do roku 2015 musia vodiči vydržať a strpieť obmedzenia, ktoré sa ešte zintenzívnia, ale som presvedčený, že v budúcnosti to pomôže oživiť celý región," povedal primátor Tisovca Peter Mináč.
Rekonštrukciou v regióne prešli aj cesty v správe BBSK. Nový asfalt dostala Muránska ulica v Tisovci, viaceré úseky na spojnici medzi Tisovcom a Muráňom a tiež vstup do Revúcej. "Tieto cesty boli najmä po zime vo veľmi zlom stave. Momentálne však rokujeme s dopravcami, ktorí v našom kraji využívajú aj cesty v správe BBSK. Sú to komunikácie, kde sa vyhýbajú plateniu mýta, ale na druhej strane sú to aj takzvané skratky. Po sérii spoločných rokovaní by sme chceli z niektorých úsekov kamióny vylúčiť úplne. Tie skratky, ktoré zase dopravcom pomôžu ušetriť desiatky kilometrov navyše, by sme neskôr chceli presunúť pod správu štátu. Takéto vozovky by sa neskôr úplne prebudovali a spevnili by sa aj ich lôžka, aby vydržali aj kamiónovú záťaž. O tejto téme budeme onedlho rokovať aj s ministerstvom dopravy," doplnil Maňka.