VEĽKÁ VES. Elektronické zadávanie zákaziek má nesporné výhody, ale aj nevýhody. Presvedčil sa o tom Jozef Líška, starosta Veľkej Vsi.
„Ešte donedávna som túto formu komunikácie považoval len za efektívnu. Myslel som si, že obci prinesie finančnú i časovú úsporu,“ hovorí.
Podrobne si naštudoval manuál,ako dobre a správne verejneobstarávať a pustil sa do transparentnéhovýberu dodávateľa.„Objednal som si 60 metrov štvorcových zámockej dlažby.Chceme ňou vydláždiť priestory prievanjelickom i katolíckom kostole,“hovorí starosta.
Čakal, že sa mu v elektronickomtrhovisku prihlásia viaceré firmy,ktoré budú medzi sebou licitovať onajnižšiu cenu a najvyššiu kvalitu.Na zákazku Veľkej Vsi však reagovalalen jedna firma zo západnéhoSlovenska. Tá si meter štvorcovýzámockej dlažby ocenila na 80 eur.
Keď som to uvidel, oblial mastudený pot. Veď v našom okrese anielen tu, ale aj v iných regiónoch,sa meter zámockej dlažby predávaza 10, maximálne 12 eur. Už somsi pripravoval argumenty, ako tovšetko vysvetlím poslancom aľuďom z dediny,“ hovorí Líška.Tým, že elektronické trhoviskoje platné anenapadnuteľné, objednávkabola záväzná pre obidvestrany. Starostovi Veľkej Vsi to všaknedalo a zavolal do firmy, ktorámu ponúkla za meter dlažby astronomickúsumu.
„Prekvapili ma,akí boli ústretoví. Napokon smesa dohodli na rozumnej sume, ato na 11 eur za meter. No nechcemani len pomyslieť na to, ako by todopadlo, keby som sa na druhejstrane nestretol s ochotou,“ hovorí Líška.
Z obecného rozpočtu by podľapôvodnej ceny zaplatili za dlažbu5-tisíc eur, po novom už len viac ako800 aj s dopravou.„Systém velektronickomtrhovisku ešpektuje len cenu.Ak sa do dražby prihlási len jednafirma, ako to bolo v našom prípade,môžu aj ostaní moji kolegoviadopadnúť tak ako my,“ tvrdí Líška.