RIMAVSKÁ BAŇA. Problémy, ktoré trápia obyvateľov Rimavskej Bane, môžu od pondelka 24. augusta nahlasovať vedeniu obce aj elektronicky prostredníctvom bezplatnej služby Odkaz pre starostu. Tá občanom umožňuje oznamovať problémy v slovenských obciach textovou formou s priloženými fotografiami prostredníctvom internetového portálu alebo cez aplikácie pre mobilné operačné systémy Android, iOS a Windows Phone. Rimavská Baňa sa stala prvou obcou v Rimavskosobotskom okrese a po Dobšinej druhou v celom Gemeri, kde občania môžu podávať podnety týmto moderným spôsobom.
Obec sa do projektu zapojila vďaka starostke Elene Polóniovej, ktorá je pôvodným povolaním informatička a sama spravuje aj obecnú internetovú stránku. "Ešte stále ju budujem a dopĺňam. Chýbala mi však na nej interaktivita s obyvateľmi, preto som sa rozhodla vyskúšať túto službu, ktorú považujem za rýchlu, nenáročnú a používateľsky veľmi prístupnú formu komunikácie s občanmi," vysvetlila Polóniová, ktorá o nej podľa vlastných slov vedela ešte pred komunálnymi voľbami.
Starostka verí, že vďaka novej forme komunikácie sa rýchlejšie dozvie o problémoch v obci, a to aj mimo úradných hodín alebo v čase, keď pre pracovné povinnosti nemôže byť prítomná na obecnom úrade. "Služba obsahuje notifikáciu, prostredníctvom ktorej ihneď dostávam upozornenia na nové podnety od občanov do svojej e-mailovej schránky. Tú si viem skontrolovať kedykoľvek počas dňa, aj mimo úradných hodín, a problém začať riešiť," uviedla. Do budúcnosti však uvažuje aj o ďalších možnostiach elektronickej komunikácie s občanmi, napríklad o zriadení diskusného fóra, kde by mohli prispievať svojimi podnetmi a pripomienkami.
Hoci je služba Odkaz pre starostu v Rimavskej Bani v prevádzke len jeden deň, občania už stihli nahlásiť prvý problém týkajúci sa zlomeného stromu na chodníku k novostavbám na ulici Repno. Samospráva na podnet zareagovala ešte v ten istý deň a strom je už odstránený.