Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Mnohým Ježiško donesie hotovosť

Viac ako polovica Slovákov už dostala pod stromček peniaze.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ: TASR)

Viac ako polovica Slovákov si už niekedy našla pod vianočným stromčekom ako darček peniaze. Najčastejšie si za ne obdarovaní kúpia niečo len tak pre radosť alebo peniaze využijú na povianočné nákupy v zľavách. Vyplýva to z aktuálneho prieskumu investičnej skupiny Pioneer Investments.

Svojim blízkym dáva na Vianoce finančný darček každoročne 17 percent Slovákov. Ako ukázal prieskum, tento trend rastie s vekom a pravidelne peniazmi obdarúva viac ako pätina ľudí vo vekovej skupine 45 až 60 rokov. Tretina opýtaných, teda 33,3 percent, potom financie ako vianočný darček dala minimálne raz a ďalšia pätina nad tým uvažuje. Traja z desiatich respondentov by peniaze pod stromček nikdy nedali.

Skryť Vypnúť reklamu

„Aj napriek tomu, že veľa ľudí nevníma peniaze pod stromčekom ako osobný darček, z prieskumu vyplynulo, že túto formu využíva pomerne vysoký podiel Slovákov. Často ide o model, kedy starí rodičia či rodičia dospelých detí volia variant hotovosti pod stromčekom, pretože si netrúfajú vybrať darček sami," uviedla v správe pre médiá riaditeľka marketingu a PR spoločnosti Dana Kryńska.

Mladší ľudia majú v obľube darčekové poukazy

Ak už Slováci peniaze pod stromček dávajú, potom je to väčšinou v podobe vhodne zabalenej hotovosti, vo forme poukazu na výber tovaru alebo služby. Hotovosť je pritom doménou skôr staršej generácie, zatiaľ čo darčekové poukazy majú v obľube mladší ľudia. Len malá časť respondentov uviedla, že finančný dar svojim blízkym dala v inej forme, napríklad v cenných papieroch, investičných odliatkoch z drahých kovov alebo v podobe novozaloženého sporiaceho, či investičného produktu so vstupným vkladom.

Skryť Vypnúť reklamu

O niečo viac je tých, ktorí pod stromčekom peniaze nachádzajú. Finančný vianočný dar už niekedy dostalo viac ako šesť z desiatich Slovákov, každoročne pritom takmer štvrtina opýtaných, výrazne častejšie ľudia z najmladšej generácie do 30 rokov. Z tých, ktorí peniaze k Vianociam nikdy nedostali, by takýto darček nevadil 22 percent opýtaných, 15 percent respondentov by o taký darček ani nestálo.

Niekto finančný dar využije na splatenie dlhov

Za peniaze, ktoré respondenti k Vianociam dostávajú, si štyria z desiatich kúpia len tak niečo pre radosť alebo ich využijú pre nákupy v povianočných výpredajoch. Viac ako štvrtina opýtaných si darované peniaze odloží na horšie časy a 24 percent respondentov ich použije na chod domácnosti. Ako ďalej vyplynulo z prieskumu, 3,7 percent ľudí využíva finančné dary na splatenie dlhov a len jeden z desiatich ich venuje na dobročinné účely.

Skryť Vypnúť reklamu

Na otázku, či by oslovených ľudí potešil pod stromčekom darček v podobe vstupnej investície do podielových fondov, odpovedala takmer tretina, že by im urobil radosť. Absolútnu väčšinu z nich by to tiež motivovalo k pravidelnému či občasnému zvyšovaniu investície. Asi štyria z desiatich opýtaných nad takouto formou darčeka nepremýšľali a zostávajúcu štvrtinu by darček v podobe vstupnej investície príliš nepotešil, pretože investície im nič nehovoria.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  7. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  8. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  9. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 32 103
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 30 285
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 13 187
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 200
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 9 568
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 538
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 528
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 726
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 421
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 846
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Novohrad - aktuálne správy

Ľudia sa na testovanie na ochorenie COVID-19 môžu objednávať telefonicky aj online.

10m
BKM Lučenec - Iskra Svit

BKM vyhral v dohrávke 15. kola SBL.

2 h
Obce a mestá postupne zriaďujú miesta na testovanie na Covid-19.

Víkend v našej krajine sa bude niesť v znamení celoplošného testovania na ochorenie COVID-19.

14 h

Z osady uprostred hôr vyžaruje pokoj.

16 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Tragédiu vyšetruje polícia.

20. jan

Už teraz je neskoro, vie tréner Nitry po vyhorení so Šamorínom.

23 h

Ľad si zmýlili s cestou. Mementom pre všetkých by mali byť tragédie, ktoré sa na Oravskej priehrade stali, no zdá sa, že ľudia sú nepoučiteľní.

19. jan

Zoznam miest pribežne dopĺňame.

20. jan

Už ste čítali?